TÉMA Nespavost

Nespavost - jak zlepšit spánek

Nespavost je způsob, jakým tělo někdy říká, že něco není v pořádku. Nespavost může způsobit stres, příliš mnoho kofeinu, deprese, změna pracovní doby nebo bolesti způsobené zdravotními problémy, jakou jsou například různá chronická onemocnění.

Správná délka spánku

Většina lidí potřebuje spát 7 až 8 hodin denně. Množství spánku, které naše tělo požaduje se během dospělosti, se moc nemění. Změna přichází až v pokročilejším věku.

Jak se zbavit nespavosti

Zde je pár tipů, které vám mohou pomoci se nespavosti zbavit.

  • Dělejte stejné věci každou noc před tím než jdete spát. Například si dopřejte teplou vanu, potom si deset minut čtěte a pak jděte spát. Brzy si vaše tělo spojí tyto rutinní aktivity se spánkem a způsobí, že se bude cítit ospalí.
  • Využívejte ložnici pouze ke spaní. V posteli nejezte, netelefonujte a nesledujte televizi.
  • Ložnice by měla být tichá, temná, vyvětraná a s nižší teplotou. Jestliže vám vadí venkovní hluk můžete použít ušní ucpávky. V případě, že musíte spát během dne, snažte se pokoj pokud možno co nejvíce utemnit nebo použijte oční masku.
  • Jestliže jste stále vzhůru a snažíte se usnout již více jak třicet minut, vstaňte a jděte do jiného pokoje. Zde se tak na 20 minut posaďte a poté běžte zpátky do postele. Zkuste to dělat do té doby než se vám podaří usnout.
  • Snažte se chodit spát a vstávat ve stejnou dobu každý den a to i o víkendech. Pomůžete tělu, aby si zvyklo spát během noci.
  • Před spaním vyvětrejte.
  • Vyhněte se nebo snižte množství kofeinu, alkoholu a tabákových výrobků.
  • Snažte se zvládnout či minimalizovat stres ve svém životě.
  • Před tím, než si jdete lehnout, si dejte menší svačinku. Nesmí být ale příliš velká. Bohatě vystačí sklenice teplého mléka nebo kousek sýru.
  • Pokud během noci nemůžete spát, nechoďte si zdřímnout ani během dne. To nespavost jenom podporuje.
  • Dbejte na dostatek sportu a pohybové aktivity. Pohyb prospívá tělu vmnoha ohladech. Příjemně člověka unaví a pomůže zbavit se stresu.

Prášky na spaní

Prášky na spaní poskytují pouze dočasnou úlevu, ale nespavost se jimi nevyléčí. Navíc by se neměly užívat déle jak několik dní. V konečném důsledku mohou totiž po vysazení vést ke zhoršení problémů. Prášky na spaní mohou být při určitých zdravotních problémech či užívání jiných medikamentů nebezpečné. Vždy je lepší se o všem nejdříve poradit s lékařem.

Lepší variantou jsou jednoznačně přírodní doplňkypřírodní léky. Vyzkoušet můžete meduňkový čaj nebo kozlíkové kapky a tablety se zklidňujícím účinkem. Vše je běžně dostupné v lékárnách nebo obchodech se zdravou výživou.

Odhaduje se, že nespavostí trpí 36 % dospělých (z toho 9 % trvale). Krátkodobá nespavost má za následek únavu a podráždění, ale není zas tak vážný a akutní problém. Pokud ovšem trvá delší dobu, aniž by se vám podařilo zjistit její příčinu či se jí zbavit, je vhodné navštívit lékaře.

Nespavost - jak zlepšit spánek patří do témat
  • Melatonin Katinka454 04.04.2016 19:23:28

    Dobrý den, mohu doporučit melatonin od aurum

  • Melatonin Katinka454 04.04.2016 19:18:13

    dobrý den, doporučuji melatonin od aurum

  • Terka 28.01.2016 20:09:05

    No já bych nevěřila, alepomohla mi i změna matrace,ono je to fakt, že člověknení zvyklej se o matracispeciálně starat a pak točasto dopadne špatně,nemáme ani tušení, covšechno se v ní najde ačlověk pak ani neví proč,no nemůže spát. Takysuprový článek o tomhttp://www.matracetropico.cz/magazin/plisne-na-matracich-nenapadne-skodi-organismu-poradime-vam-jak-se-jich-zbavit.html

  • nespavost MARCEL 02.10.2014 13:08:50

    Všem co trpí nespavostíbych doporučil zkusit odvar ztéto byliny:http://www.prodejbylin.cz/trezalka_nat/index.html ,výsledek je zaručený.

  • Standa 31.07.2013 23:20:19

    Všechny ty rady pravidelného režimu jsou pěkný, ale co dělat když pracuju v "turnusech" tzv. kratký-dlouhý týden tj. 3dny dvanáctky ranní, dva dny doma, dva dny noční, tři dny doma a tak pořád dokola-raní,volno, noční, volno.
    A když pak přijdu jeden den ráno po třetí noční a druhý den musím jít mimořádně na raní, protože nám v práci někdo vypadne, tak to sem teprv nahranej, protože vím že to budu mít v práci krušný. (a kolegové to dávají v pohodě a i třeba pánové před důchodem a mě je 30)

  • Bylinný BIO čaj Klidný spánek Jana 04.04.2011 17:01:03

    http://www.fair-bio-caje.cz/products/bylinny-caj-easy-sleep-20x2g/

    Osvěžující a vytříbený nápoj se skořicí, heřmánkem, kozlíkem lékařským a dalšími přírodními bylinkami, umocněný přírodním pomerančovým aromatem. Bez kofeinu.

    Obsahuje přírodní bylinné přísady, které napomohou snadněji usnout a navodí klidný a zdravý spánek.

    • Re: Bylinný BIO čaj Klidný spánek Telka 06.11.2011 16:45:39

      No mě spíš vyhovuje Benosen, slupnu a jdu spát :)

  • Autor neví... Jirka 30.04.2009 07:04:32

    Autor článku neví,že před spaním je dobré si pořádně zašu. . .!,nejlépe tak třikrát,to se potom chrní,pohádka.

    • Re: Autor neví... markéta 16.11.2009 14:01:10

      A to ti řekla maminka bo kdo?Hm… Já si myslim že autor to ví a narozdíl od tebe aspoň z vlastni zkušenosti!

  • Spánek Anicka 15.03.2009 12:47:31

    Myslím, že máte pravdu. Dospělý člověk by měl opravdu spát kolem těch 8 hodin, děti o hodně více. Navíc taky jsem četla, že ložnice by se měla využívat jenom ke spaní, stejně jako pyžamo :-).

  • Nesmysly Alex 10.02.2009 13:40:23

    7–8 spánku denně u dospělého je poučka někdy ze 70. let, nechápu, jak to může dnes stále někdo předkládat jako obecný fakt.

    Ložnici je vhodné využívat i k jiným činnostem než ke spánku ;-) Pokud to autor nechápe, tak ho lituji. Mimochodem dostatek sexu působí na kvalitu spánku velmi pozitivně.

  • spánek Roman 09.02.2009 12:50:23

    Já spím 5 hod denně a jsem v pohodě, ale ze začátku mi to dělalo problémy.

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Nespavost patří do témat

Adresář

Diskuze na téma Nespavost

  • Dogger 19.01.2016 15:01 Nespavost

    zdravím, mně hodně pomohlmelatoninhttp://www.koloidnimineraly.cz/melatonin-snicek.html

  • Petra 09.07.2014 09:07 Nespavost

    Ahoj, přidávám odkaz napěkný článek týkajícíse nespavosti:http://www.leky-poradna…

  • 11.05.2014 22:05 Nespavost

    Dobry vecer! V ramci mojej koncorocnej prace na vysokej skole sa snazime pomoct ludom s porucham…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku